Vasfüggöny 2024 - szerettel, Brüsszelből
A "Vasfüggöny" Szovjetunió általi felépítését első ízben Winston Churchill nevezte nevén 1946. március 5-én elhangzott fultoni beszédében. Ez, a hidegháború abszolút előzményeként tekinthető esemény, a mai napig úgy él nem csupán a történészek, de a közember szemében is, mint az ideológiai és világnézeti konfliktus fizikai megnyilvánulásának kezdete.
A vasfüggöny dolga minden esetben kettős: nem csupán évszázados, sőt, évezredes civilizációs összeköttetéseket szándékozik elvágni, hanem az előtte álló ember pszichéjét is meggyúrja.
Oda magasodik a gazdaság, a kultúra, végső soron az egész élet fölé és mint egy olló, úgy vág az élő szövetbe.
Az ember furcsa szájízzel gondol vissza azokra az időkre, mikor még Magyarország nyugati határa is az volt. Furcsa szájízzel és méltatlankodva is. Ha valaki a 90-es években azt mondja:
"Drága barátom! 25 év és az Európai Unió épít vasfüggönyt", akkor minimum elmegyógyintézetbe küldjük az illetőt. Pedig ez történik!
Lassan két éve már, hogy nincs repülő-, vonat- és buszjárat Oroszország irányába. A posta és a csomagküldés ellehetetlenült. Közúti és kötöttpályás áruforgalom gyakorlatilag nincs. A SWIFT rendszerről történő leválasztás 2022 kora nyárára teljesen megtörtént, így a komplett pénzügyi rendszer teljesen független a nyugati pénztőkétől (mondjuk ennél jobb nem történhetett volna Moszkvával, azt azért engedtessék meg hozzátennem!).
A Nyugat ezzel kívánja kollektíven (ebben mindig jók voltak...) büntetni a "barbár" orosz népet, amiért az harcot indított a szent és legeslegdemokratikusabb Ukrajna ellen és katonákat mert küldeni érdekei érvényesítésére egy olyan területre, amely mind történelmileg, mind etnikailag sokkal inkább orosz, mint ukrán. Az ellen a terrorállam ellen indított harcot, amely "demokratikus" tüzérségi tűzzel 2014 és 2022 között, és azóta is, civilek ezreit öli célzott, nem katonai célpontokra mért támadásokkal.
Én személy szerint a sokkal rosszabb magyar etnikai arányokkal rendelkező Kárpátaljára is bevonulnék parancs nélkül, amennyiben a történelmi helyzet és a regnáló magyar kormány képes lenne (és akarna!) erőket mozgósítani ez ügyben. Ki tudja? Lehet, hogy egyszer még sor is kerül rá...
De ne kalandozzunk el...
A modern kori vasfüggöny fizikai építése a finn határszakaszon indult el 2023 novemberében. Természetesen itt is egy erőteljes hazugsággal indult a történet: hatalmas menekülthullám áramlik Oroszországból Finnország felé és ezt bizony Moszkva gerjeszti és táplálja. Ez a hatalmas hullám finn adatok szerint 900 fő volt másfél hónap alatt, orosz adatok szerint 600. Zömében közép-ázsiai migránsokról volt szó, néhány közel-keleti és hasonló számú fekete-afrikai volt közöttük. 900 fő, 45 nap alatt, 1340 kilométeren... A magyar-szerb gúnyhatáron egy hétvége alatt több van! Persze nekünk le kellene bontani a kerítést, igaz baromarcúak?
Ezen hatalmas fenyegetésre a baltiaknak is reagálni kellett, hiszen az mégse járja, hogy holmi migránsok jönnének akár tucatjával (!) is keletről, holott ők csak a nyugati, demokratikus migránsokat akarják szülőföldjükön látni ezer (vagy ha lehet), több tízezer számban. Ennek okán elkezdték lezárni, de legalábbis jelentősen korlátozni először csak a járműforgalmat (orosz rendszámú autók már régen nem léphetnek be, ami a baltikumban született és élő több százezres orosz kisebbség nettó jogtiprása...), majd várhatóan a gyalogos átkelés is minimalizálódik vagy megszűnik. Ennek megtörténtekor a vasfüggöny operatív bezárása megtörténik...
Oroszország egész területére érvényes, egyszeri, 16 napi tartózkodásra feljogosító elektronikus beutazási vízum létrehozásával az orosz külügy weboldalán, könnyített eljárásban uniós állampolgárok számára.
De nézzük a további tényeket:
Van bármilyen korlátozás uniós állampolgárok felé Oroszországban? Nincs!
Van bármilyen korlátozás uniós rendszámú autók felé Oroszországban? Nincs!
Van letelepedési korlátozás uniós állampolgárok felé Oroszországban? Gyakorlatilag nincs, a határvidékek bizonyos szakaszain csak orosz állampolgárok vásárolhatnak földet!
Vonatkozik-e bármilyen kollektív büntetés uniós állampolgárok bármely csoportja irányába? Nem!
Micsoda elnyomó, putyinista szemlélet ez kérem! Pofám leszakad...
1989-ben a Nyugat a demokrácia diadalát ünnepelte a szovjet Vasfüggöny lebontásával. 35 évvel később ugyanazokból a kényelmes nyugati székekből "politikusok" egy új nemzedéke brüsszeli vasfüggönyt épít.
Megpróbálnak a határaikon kívül tartani kollektíven megbélyegzett népeket, tradicionalizmust hirdető szervezeteket, a nemzeti önrendelkezés jogát érvényesítő új államalakulatokat.
De ezen "politikusok" ideje kezd lejárni és valami napról-napra bizonyosabb... egyre kényelmetlenebb lesz az a szék...
A vasfüggöny dolga minden esetben kettős: nem csupán évszázados, sőt, évezredes civilizációs összeköttetéseket szándékozik elvágni, hanem az előtte álló ember pszichéjét is meggyúrja.
Oda magasodik a gazdaság, a kultúra, végső soron az egész élet fölé és mint egy olló, úgy vág az élő szövetbe.
Az ember furcsa szájízzel gondol vissza azokra az időkre, mikor még Magyarország nyugati határa is az volt. Furcsa szájízzel és méltatlankodva is. Ha valaki a 90-es években azt mondja:
"Drága barátom! 25 év és az Európai Unió épít vasfüggönyt", akkor minimum elmegyógyintézetbe küldjük az illetőt. Pedig ez történik!
Lassan két éve már, hogy nincs repülő-, vonat- és buszjárat Oroszország irányába. A posta és a csomagküldés ellehetetlenült. Közúti és kötöttpályás áruforgalom gyakorlatilag nincs. A SWIFT rendszerről történő leválasztás 2022 kora nyárára teljesen megtörtént, így a komplett pénzügyi rendszer teljesen független a nyugati pénztőkétől (mondjuk ennél jobb nem történhetett volna Moszkvával, azt azért engedtessék meg hozzátennem!).
A Nyugat ezzel kívánja kollektíven (ebben mindig jók voltak...) büntetni a "barbár" orosz népet, amiért az harcot indított a szent és legeslegdemokratikusabb Ukrajna ellen és katonákat mert küldeni érdekei érvényesítésére egy olyan területre, amely mind történelmileg, mind etnikailag sokkal inkább orosz, mint ukrán. Az ellen a terrorállam ellen indított harcot, amely "demokratikus" tüzérségi tűzzel 2014 és 2022 között, és azóta is, civilek ezreit öli célzott, nem katonai célpontokra mért támadásokkal.
Én személy szerint a sokkal rosszabb magyar etnikai arányokkal rendelkező Kárpátaljára is bevonulnék parancs nélkül, amennyiben a történelmi helyzet és a regnáló magyar kormány képes lenne (és akarna!) erőket mozgósítani ez ügyben. Ki tudja? Lehet, hogy egyszer még sor is kerül rá...
De ne kalandozzunk el...
A modern kori vasfüggöny fizikai építése a finn határszakaszon indult el 2023 novemberében. Természetesen itt is egy erőteljes hazugsággal indult a történet: hatalmas menekülthullám áramlik Oroszországból Finnország felé és ezt bizony Moszkva gerjeszti és táplálja. Ez a hatalmas hullám finn adatok szerint 900 fő volt másfél hónap alatt, orosz adatok szerint 600. Zömében közép-ázsiai migránsokról volt szó, néhány közel-keleti és hasonló számú fekete-afrikai volt közöttük. 900 fő, 45 nap alatt, 1340 kilométeren... A magyar-szerb gúnyhatáron egy hétvége alatt több van! Persze nekünk le kellene bontani a kerítést, igaz baromarcúak?
Ezen hatalmas fenyegetésre a baltiaknak is reagálni kellett, hiszen az mégse járja, hogy holmi migránsok jönnének akár tucatjával (!) is keletről, holott ők csak a nyugati, demokratikus migránsokat akarják szülőföldjükön látni ezer (vagy ha lehet), több tízezer számban. Ennek okán elkezdték lezárni, de legalábbis jelentősen korlátozni először csak a járműforgalmat (orosz rendszámú autók már régen nem léphetnek be, ami a baltikumban született és élő több százezres orosz kisebbség nettó jogtiprása...), majd várhatóan a gyalogos átkelés is minimalizálódik vagy megszűnik. Ennek megtörténtekor a vasfüggöny operatív bezárása megtörténik...
És hogy reagált a "diktatórikus" Oroszország ezen lépésekre?
Oroszország egész területére érvényes, egyszeri, 16 napi tartózkodásra feljogosító elektronikus beutazási vízum létrehozásával az orosz külügy weboldalán, könnyített eljárásban uniós állampolgárok számára.
De nézzük a további tényeket:
Van bármilyen korlátozás uniós állampolgárok felé Oroszországban? Nincs!
Van bármilyen korlátozás uniós rendszámú autók felé Oroszországban? Nincs!
Van letelepedési korlátozás uniós állampolgárok felé Oroszországban? Gyakorlatilag nincs, a határvidékek bizonyos szakaszain csak orosz állampolgárok vásárolhatnak földet!
Vonatkozik-e bármilyen kollektív büntetés uniós állampolgárok bármely csoportja irányába? Nem!
Micsoda elnyomó, putyinista szemlélet ez kérem! Pofám leszakad...
1989-ben a Nyugat a demokrácia diadalát ünnepelte a szovjet Vasfüggöny lebontásával. 35 évvel később ugyanazokból a kényelmes nyugati székekből "politikusok" egy új nemzedéke brüsszeli vasfüggönyt épít.
Megpróbálnak a határaikon kívül tartani kollektíven megbélyegzett népeket, tradicionalizmust hirdető szervezeteket, a nemzeti önrendelkezés jogát érvényesítő új államalakulatokat.
De ezen "politikusok" ideje kezd lejárni és valami napról-napra bizonyosabb... egyre kényelmetlenebb lesz az a szék...